joi, 24 februarie 2011

Parfumul din cosmetice!



      Eu ma consider o persoana cu un miros destul de fin. Si nu spun eu asta, ci prietenul meu este cel care mi'a atras atentia asupra acestui lucru, pt ca simt imediat mirosurile, in mod special cele mai neplacute. E un fel de sensibilitate speciala.  Si asa ajung la subiectul pe care vreau sa'l discut cu voi. Am obervat, si banuiesc ca si voi, ca majoritatea cosmeticelor de pe piata, fdt, creme, in general produsele cremoase au aceasta propietate: contin parfum. Unele mai puternice, altele mai discrete. Unele produse contin in mod voit parfum, pe cand altele sunt lasate cu mirosul capatat in timpul procesarii, (ex: vopseaua de par, dar si aia cred ca a ajuns sa aiba un fel de parfum... ca sa nu mai deranjeze mirosul cica)   
     Si acum nemultumirea mea: de ce trebuie sa aiba parfum toate aceste creme si ce cosmetice mai sunt, cand rolul lor nu este acela de a parfuma , sau chiar nu are nici un rost sa aiba vreun parfum? Cred ca fiecare dintre noi a patit macar o data in viata sa dea peste un produs, bun , adica care sa faca ceea ce promitea, dar care sa fie 'incarcat' cu un miros (pt ca parfum ar fi insemnat ceva frumos), care e absolut inutil, care nu are nici un rol in acel produs, decat poate sa eneveze consumatorii. Plus ca un ten sensibil ar putea fi afectat de aceste parfumuri. Ma gandesc doar ca fiecare produs ar trbui sa contina doar strictul necesar, mai ales cele care intra in contact direct cu pielea. Nu vad rostul in a agresa pielea cu ale chestii inutile, dar pe care esti 'obligat' sa le suporti daca vrei sa folosesti priodusul respectiv.
      Nu am gasit decat doua explicatii posibile.  Prima ar fi ca produsele chimice folosite in acel produs miros asa de rau in momentul contopirii lor, incat au nevoie de un alt ingrdient care sa rezolve problema si sa acopere mirosurile, deci solutia este parfumul. A doua explicatie ar fi un motiv de marketing, un parfum pus pe un produs, isi loializeaza clientii, il diferentiaza de celelalte produse similare,  il fac mai usor de recunoscut, si creeaza la nivelul o amintire olfactiva in mintea consumatorului. Astfel, fara sa ne dam seama, alegem un anumit produs in defavoarea altora pt ca parfumul lui este asociat de creier cu anumite stari de placere, practic simuleaza sentimentul de placere. Poate nu am explicat eu prea bine, dar cam asa vad eu lucrurile.
In acelasi timp, exista anumite produse cosmetice care 'se lauda' ca nu contin parfum, lucru care este considerat un atuu. Deci se poate si fara. Insa acele produse sunt considerate 'mai bune' si de multe ori sunt chiar mai scumpe.
      Asadar exista si posibilitatea cosmeticelor fara parfum, dar acest lucru este rezervat doar anumitor clase de cosmetice?!  Cred ca totul este marketing, iar pe cat posibil companiile de cosmetice incearca sa scoata pe piata tot mai multe produse. (spre ex. 'impart' o crema in mai multe produse, care cumulat sa faca acelasi lucru ca si crema initiala, insa pretul produselor sa creasca, pt ca sunt mai multe) Si pana la urma chiar daca ei recomanda o gramada de creme si alte lucruri, incep sa cred ca necesarul se reduce la mult mai putin.


     In concluzie, nu'mi plac produsele cu parfum, iar unele sunt chiar ne nesuportat pt mine,  deci nu le pot folosi. Voi ce parere aveti despre cosmeticele 'parfumate'? :)


[toate aberatiile de mai sus imi apartin, le sustin pana la proba contrarie,  astept pareri si rectificari daca este cazul]

6 comentarii:

  1. mie imi plac cosmeticele parfumate, dar depinde ce miros au :))

    RăspundețiȘtergere
  2. @Denisa: pai tocmai asta e... iti plac atat timp cat e un parfum pe gustul tau, dar daca nu ar fi un miros suportabil, ce ai face atunci?;))

    RăspundețiȘtergere
  3. Majoritatea cosmeticelor pe care le folosesc eu momentan au parfum, dar in general este unul f discret si nu ma deranjeaza. In schimb crema de fata Vichy Essentielles, am impresia ca nu are parfum dar are un miros groaznic.
    Foarte funny, te gandesti ca daca un produs are un ingredient in plus ar trebui sa coste mai mult, nu invers :))) Si eu cred ca e totul marketing, asa cum e si cu produsele cu parabeni vs fara.

    RăspundețiȘtergere
  4. Si nasul meu are o raza de "simtire" mai mare a mirosurilor ;)). Parfumul intradevar nu este bun in cosmetice, dar sincer eu nu pot sa cumpar ceva daca nu ma simt atarasa in primul rand de parfum. Ori e discret si finutz sa-mi placa ori sa nu miroasa deloc, doar asa aleg :D

    RăspundețiȘtergere
  5. Intr-adevar, mirosul multor cosmetice depinde de "succesul" lor la vanzare. De exemplu eu mi-am luat unt fennel nu pentru ca stiam ca e bun (inca nu aflasem de el) ci pentru ca mirosea a crema de eclere (daca nu mirosea frumos, nu cred ca l-as fi luat doar pt ca e bun). Lipsa mirosului duce cam mereu la lipsa diversificarii (gandeste-te din nou la exemplul Fennel care are vreo 15 arome diferite).

    Persoanele cu tenul sensibil la parfumuri vor fi in general obligate de majoritate sa se indrepte care variantele Sensitive ale produselor sau, in lipsa acestor variante, catre alte produse.

    RăspundețiȘtergere